Wiosenne babeczki

wiosenne babeczki wielkanocne

W związku z piękną wiosenną pogodą oraz zbliżającą się Wielkanocą, przygotowałam babeczki udekorowane różami i gniazdkami. Podobnie jak te z kurczaczkami są czekoladowe, jednak masa użyta do dekoracji, ze względu na przewagę serka mascarpone, jest o wiele stabilniejsza. Dzięki temu łatwiej wyciska się kwiaty.

wiosenne babeczki wielkanocne

Składniki na babeczki:
- 50 g czekolady mlecznej
- 50 g czekolady gorzkiej
- 2 łyżki kakao
- 115 g masła
- pół szklanki cukru
- 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
- 3 duże jajka
- 95 g mąki pszennej
- 1/4 łyżeczki soli

Masło rozpuścić razem z czekoladą i kakao. Dodać cukier, ekstrakt z wanilii i wymieszać. Następnie, dokładnie mieszając, dodawać jajka jedno po drugim.
Na koniec przesiać mąkę, dodać sól i wymieszać szpatułką do połączenia składników.

Masę rozdzielić do 12 foremek i wstawić do piekarnika nagrzanego do 160-170 stopni na 20-25 minut.

Składniki na krem:
- 250 g serka mascarpone
- 180 ml kremówki 36%
- cukier puder do smaku
- barwniki spożywcze
- żelki i czekoladki w kształcie jajek
- kolorowy cukier

Śmietankę i mascarpone umieścić w misie miksera i ubić na sztywno. Pod koniec ubijania dodać cukier puder. Następnie podzielić masę i zabarwić ją na dowolne kolory (ja podzieliłam na trzy części - największą porcję zostawiłam białą, a dwie mniejsze zabarwiłam na różowo i zielono).

wiosenne babeczki wielkanocne
Na części babeczek wycisnęłam gniazdka przy pomocy tylki 1M i na środku ułożyłam kolorowe jajeczka. Na pozostałych rozsmarowałam zielony krem, a następnie przy pomocy tylki do robienia płatków, wycisnęłam róże. Brzegi udekorowałam kolorowym cukrem.

wiosenne babeczki wielkanocne

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...