Cytrynowy tort bezowy

Cytrynowy tort bezowy

Przepyszny tort bezowy przełożony kremem cytrynowym i bitą śmietaną. Lekki i słodki, chociaż obecność lemon curd sprawiła, że nie był przesłodzony. Przygotowałam go na swoje urodziny, bo miałam już trochę dość zwykłych tortów. Jeśli ktoś lubi bezy w różnym wydaniu, to gorąco polecam.

Składniki na bezę:
- 6 białek (1 białko ok. 30g)
- 250-300 g drobnego cukru

Białka ubijamy na sztywno. Następnie partiami dodajemy cukier, za każdym razem dokładnie miksując. Powinna powstać gęsta i lśniąca piana.
Na papierze do pieczenia rysujemy dwa koła o średnicy 20 cm i wykładamy na nie masę. W moim przypadku na jednym kole wycisnęłam róże przy pomocy tylki 1M, zaś na drugim wyłożyłam masę łyżką, podnosząc brzegi do góry (jak w Pavlovej).
Suszymy bezy w piekarniku nagrzanym do 110 stopni przez minimum 1,5 godziny. Gdyby zaczęły się rumienić zmniejszamy temperaturę. Po tym czasie wyłączamy piekarnik i zostawiamy bezę w środku do całkowitego wystygnięcia. Najlepiej upiec bezę dzień wcześniej, wieczorem, i zostawić ją w piekarniku na całą noc.

Składniki do przełożenia bezy:
- lemon curd (zużyłam prawie cały słoiczek z tego przepisu)
- 180 ml śmietany kremówki 30% lub 36%
- cukier puder do smaku

Kremówkę ubijamy na sztywno, pod koniec dodajemy cukier puder. Nie należy przesadzać z jego ilością, ponieważ sama beza jest już bardzo słodka.
Na dolny blat wykładamy lemon curd. Następnie rozsmarowujemy bitą śmietanę i przykrywamy górnym blatem.
Podajemy od razu. Smacznego!

Cytrynowy tort bezowy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...