Kruche mini ciasta

Kruche mini ciasta nadziewane - mini pie

Tym razem zamieszczam przepis na ciasto kruche z nadzieniem w wersji mini. W sam raz do przygotowania razem z dziećmi :) Szybko powstają i łatwo je ze sobą gdzieś zabrać. Te są z wiśniami i dżemem malinowym, ale śmiało możecie dodać to co bardziej Wam pasuje.
Składniki na ciasto:
- 2 szklanki mąki pszennej
- 170 g zimnego masła
- żółtko
- pół szklanki cukru pudru
- 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
- ewentualnie śmietana 18%

Dodatkowo:
- dżem malinowy
- wiśnie z syropu
- 1 białko

Masło kroimy na małe kawałki i siekamy razem z mąką. Następnie dodajemy żółtko, ekstrakt i cukier puder. Wyrabiamy szybko ciasto. Jeśli jest nadal zbyt suche, dodajemy trochę śmietany (ja dodałam jedną łyżkę). Odstawiamy do lodówki na przynajmniej jedną godzinę.
Piekarnik rozgrzewamy do 200 stopni. Wyjmujemy ciasto z lodówki i wałkujemy na wybraną przez nas grubość (ja rozwałkowałam ciasto dość grubo, na 3-4 mm, i wyszła mi cała blacha, ale jeśli wolicie cieńsze ciastka, to nie ma problemu).
Kształty wycinamy podwójnie, w jednym z nich robiąc mały otwór (u mnie jest to kwiatek). Brzegi ciastka, które będzie na spodzie smarujemy białkiem, a na środku wykładamy dżem i wiśnie. Przykrywamy drugim kawałkiem ciasta i dociskamy brzegi widelcem. Tuż przed włożeniem do piekarnika wierzch ciastek smarujemy białkiem.
Pieczemy 15-20 minut w zależności od grubości, aż się przyrumienią. Odstawiamy do wystygnięcia.

Smacznego :)

Kruche mini ciasta nadziewane - mini pie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...